sobota, 13 grudnia 2014

Moduł II - "Kot goni mysz"

Za nami moduł drugi. Najpierw musieliśmy powtórzyć, czego już się nauczyliśmy, gdyż przyszły osoby, które nie mogły być na pierwszych zajęciach. Szybko nadrobiły zaległości i rozpoczęliśmy prace nad grą, w której kot miał gonić mysz. Młodzi programiści woleli jednak powołać do projektu swoich bohaterów: duchy, wiedźmy i smoki. Pierwsze gry uczniów są już w naszym studiu. Na następnych zajęciach dopracujemy tylko szczegóły i pokażemy efekt końcowy. Najważniejsze, że dzieci „wskoczyły” już na wyższy poziom Scratch’a: nauczyły się m.in. sterować myszą oraz korzystać z instrukcji warunkowej. Praca tak nas wciągnęła, że zapomnieliśmy zrobić zdjęcia.
Tymczasem w studiu kolejna niespodzianka! Wspaniała gra dodana przez ucznia o nicku SearchAndFind. Zajrzyjcie do skryptów tej gry – zapewne nasz scratchowicz korzystał z pomocy osoby niezwykle biegłej w sztuce programowania. Ale czy to źle? Wprost przeciwnie - z pewnością sam się dużo nauczył. Zamieszczam efekt tej współpracy – zagrajcie sami (jeszcze trochę pracy przed Wami, ale najwytrwalsi z pewnością osiągną taki poziom scratchowania).
Komentarz autora do gry.
Gra Polega na zbieraniu owoców. Uważaj by nie zjeść piłek oraz by nie stracić zbyt dużo jedzenia (można max stracić 10). Kraba poruszamy klawiszami A i D (A=Lewo D=Prawo )
Zielona flaga uruchamia grę - gotowy?

2 komentarze:

  1. Dopiero dziś zobaczyłem.

    Niezłe :-). Tylko krab chodzi za wolno i nie ma szans złapać wszystkiego...

    Powodzenia przy następnych programach!

    OdpowiedzUsuń