Zabawa polega na odgadnięciu liczby całkowitej pomyślanej przez duszka. Oczywiście duszki same nie wymyślają liczb, musiały zostać zaprogramowane przez naszych scratchowiczów. Tak więc uczniowie ćwiczyli swoje umiejętności korzystania z bloczków m.in.tworzenie zmiennej oraz zapytaj ... i czekaj. Aby można było szybciej odgadnąć pomyślaną przez duszka liczbę, po nieudanej próbie dostajemy podpowiedź, czy liczba jest za duża czy za mała w stosunku do szukanej. Zresztą pobawcie się sami! oto projekt Martynki
I, za którym razem udało się Wam odgadnąć?
Blog poświęcony nauce kodowania w języku Scratch w Szkole Podstawowej nr 16 w Przemyślu w ramach programu "Mistrzowie Kodowania"
piątek, 29 kwietnia 2016
piątek, 15 kwietnia 2016
Gra dla pary
Nikodem z klasy 5 nie uczęszcza co prawda na szkolne zajęcia kodowania, ale pasjonuje się programowaniem. Zagrajcie w parach w grę Nikodema. Projekt zawiera instrukcję.
I jak się grało?
piątek, 8 kwietnia 2016
Ogólnopolski Test Informatyczny na 35-lecie PTI
Co to jest?
Ogólnopolski Test Informatyczny (OTI) to inicjatywa zorganizowana specjalnie na 35-lecie PTI. W tym roku w miejsce popularnego konkursu T.I.K?-TAK! organizatorzy zaproponowali zmierzenie się z ze swoją wiedzą, kompetencjami i umiejętnościami, z zakresu technologii informacyjnej oraz informatyki nie tylko uczniom. Każdy chętny, będzie mógł wykonać test, wybierając jeden z trzech poziomów zaawansowania:
- podstawowy (e-Obywatel)
- rozszerzony
- zaawansowany
W trakcie testu wylosowanych zostanie 50 pytań, na które odpowiadać można w czasie nie dłuższym niż 10 minut. Test dostępny będzie w systemie on-line, do którego odnośnik umieszczony zostanie na stronie głównej OTI. Rezultatem wykonania testu będzie informacja o osiągniętym wyniku oraz dyplom generowany w formie pliku *.pdf. Wyniki osób, które wyrażą na to zgodę, uwzględnione będą w publicznych rankingach publikowanych na stronie Testu.
Subskrybuj:
Posty (Atom)