O programie

Szkoła Podstawowa nr 16 w Przemyślu w roku szkolnym 2014/15 została zakwalifikowana do udziału w drugiej edycji programu "Mistrzowie Kodowania" polegającego na popularyzacji nauki programowania w polskich szkołach.
Program skierowany jest m.in. do uczniów szkół podstawowych, a językiem programowania, którego będą uczyły się dzieci jest Scratch. Scratch to program, który daje dużo możliwości - pozwala tworzyć różnego rodzaju projekty, interaktywne historyjki, kartki multimedialne, gry i animacje. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli, które mogą być układane w określonym porządku, tworząc w ten sposób kod programu. Oficjalna strona Scratch’a to: scratch.mit.edu
Scratch to także serwis społecznościowy, który pozwala każdemu pasjonatowi programu umieszczać swoje własne projekty, oraz korzystać z prac stworzonych przez innych użytkowników.
Języki programistyczne nie są już tylko domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne oraz nadążać za postępem techniki. Programowanie – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – to trzeci język, który każdy człowiek powinien znać, choćby na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Umiejętność programowania sprawia, że dziecko nie jest jedynie biernym odbiorcą szeroko rozumianej technologii informacyjno-komunikacyjnej. Programowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kreatywności dzieci, dlatego dzięki tej umiejętności uczniowie będą potrafili ze zrozumieniem realizować własne pomysły i tworzyć własne projekty.
Organizatorami programu są Samsung Electronics Polska wraz z partnerami: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ośrodkiem Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji”.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie programu:  mistrzowiekodowania.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz